Portal_background_image

شرح وظايف

 

شرح وظایف و خدمات دفتر

 

اداره کل امور اداری و مالی وظایف بسیاری درخصوص صدور احکام مختلف از جمله افزایش سنواتی ، ارتقاء گروه ، انتصاب ، احتساب مدرک تحصیلی ، پرداخت حقوق و مزایا، ثبت نامه ها و اسناد ،تامین بودجه، تشکیلات، خدمات و پشتیبانی و... به عهده دارد که در ذیل برخی از وظایف این اداره اشاره می نماییم:

الف- اداره امور اداری و رفاه:

نظارت بر انجام كليه امور پرسنلي و اداري كاركنان استانداري، فرمانداريها و بخشداريهاي تابعه در حدود اختيارات قانوني.

نظارت بر انجام تشريفات قانوني استخدام و اقدام در تهيه و صدور احكام استخدامي در حدود اختيارات تفويض شده.

اجراي طرح طبقه بندي مشاغل و ايجاد تسهيلات لازم در زمينه تشكيل كميته اجرائي قانون استخدام كشوري.

نظارت براجرای قوانین، مصوبات، بخشنامه ها ودستورالعمل دراستانداری وواحدهای تابعه

نظارت عاليه بر كليه امور صدور احكام كارگزيني، استخدام، بازنشستگي، موظفین، مشمولین و....

نظارت بر تهيه و تنظيم آمار پرسنلي .

نظارت بر امر حضور و غياب، مرخصي و اضافه كاري كليه كاركنان.

نظارت بر امور واحد رفاه و تعاون و هماهنگي جهت بهره گيري مطلوب كاركنان.

نظارت براجرای کلیه آراء صادره ازسوی هیات تخلفات اداری استانداری و دستگاه قضایی کشور.

رسيدگي به احكام صادر شده بازنشستگان و موظفين.

 

بررسي پرونده متقاضيان بازنشستگي و تهيه ابلاغ و تعيين حقوق بازنشستگي.

ب- اداره امور مالی:

مطالعه قوانين بودجه و ساير قوانين و مقررات مالي و اظهارنظر در مورد نحوه اجراي آنها.

تهيه و تنظيم كليه اسناد مالي، چك ها و خلاصه حساب ها و كنترل اسناد تهيه شده جهت ارائه به رئيس اداره امور مالي.

تنظيم دفاتر روزنامه، معين، اعتبارات، تعهدات و دفتركل و سيستم هاي رايانه اي با نرم افزارهاي مربوطه.

 -  نظارت بر كار تنظيم صورتحساب هاي اموال استانداري.

-  نظارت و همكاري در نگهداري حساب وجوه نقدي و هزينه ها و ثبت در دفاتر.

همكاري در تهيه ليست هاي حقوق، اضافه كاري و فوق العاده هاي كاركنان.

پرداخت كليه هزينه هاي اداري و استخدامي با رعايت قوانين مربوط.

همكاري در نگهداري حساب اعتبارات و تنظيم اسناد هزينه مربوط به طرح هاي غيرجاري مركز آمار ايران در مواقع لزوم.

ج- اداره بودجه و تشکیلات:

-نظارت بر بررسي تغييرات و اصلاحات  تشكيلات استانداري در سقف پست هاي سازماني مصوب ابلاغي  بر اساس حدود اختيارات آنها و با رعايت ضوابط و معيارهاي تشكيلاتي و اختيارات تفويض شده به اداره كل اداري و مالي

-نظارت بر تخصيص پست ها يا مشاغل سازماني به طبقات رشته هاي شغلي طرحهاي طبقه بندي مشاغل و تعيين گروه شاغلين واحدهاي استانداري

-نظارت بر اجراي طرحها و برنامه هاي مصوب و ابلاغي شوراي عالي اداري و رياست جمهوري مرتبط با وظايف و اعمال نظارت و هماهنگي لازم در اين زمينه

-نظارت بر انجام اقدامات لازم به منظور واگذاري فعاليتهاي مربوط به خدمات فرهنگي ،اجتماعي ،رفاهي و خدماتي استانداري به بخش غير دولتي بر اساس روشهاي تعيين شده در قانون و مقررات ذيربط

-پيگيري و انجام امور مربوط به بهره وري استانداري

نظارت  بر جمع آوري و تهيه اطلاعات مربوط به نظام اداري مورد نياز واحد هاي بخشي و ساير واحدهاي مركزي

-نظارت بر تكميل فرم هاي تنظيم بودجه

-بررسي اعتبارات درخواستي واحدها و اخذ توضيحات لازم  از مسئولين امور در مورد بودجه و تملك دارايي هاي سرمايه اي و هزينه اي پيشنهادي استانداري

-نظارت  بر پيش بيني درآمد و برآورد هزينه  فعاليتها ،طرح ها و برنامه ها

-اظهار نظر درمورد پيشنهاد واحدها براي استخدام از نظر مالي

-نظارت بر تعيين تخصيص  اعتبارات فعلي 

-نظارت  بر متمم بودجه يا پيشنهادات اصلاحي

د- اداره خدمات و پشتیبانی:

نظارت بر انجام كليه امور خدمات و تداركات استانداري و واحدهاي تابعه براساس قوانين و مقررات.

نظارت بر حفظ انتظامات داخلي ساختمان و محوطه استانداري.

نظارت بر فعاليت هاي امور خدمات، تداركات، تاسيسات، نقليه و انبار.

نظارت بر آماده سازي محل هاي پذيرائي، مراسم و جلسات استانداري.

نظارت بر توزيع انواع كالاها، تجهيزات وسائط نقليه.

عضويت در كميسيون مناقصات و معاملات استانداري و پيگيري هاي لازم در اين زمينه.

هـ – اداره دبیرخانه و بایگانی:

مراقبت در چگونگي گردش كار و حسن جريان امور در دبيرخانه.

نظارت بر فعاليت متصديان قسمت دريافت نامه ها، نشريات، گزارشات و مكتوبات اداري واصله به استانداري و تعيين خط مشي كلي در نحوه ثبت و ارجاع آنها به واحدهاي ذيربط.

ارسال نامه ها و گزارشات مستقيم به عنوان مقام استاندار و يا معاونين استانداري به دفاتر آنان.

نظارت بر فعاليت مسؤلين امور دفتري، بايگاني و ماشين نويسي در انجام امور جاري دبيرخانه، كوشش در رفع مسائل و مشكلات آنها از طريق مقام مافوق.

نظارت بر نحوه ارسال نامه ها و مدارك به خارج از استانداري شامل آماده سازي آنها از لحاظ شمارش اوراق، لاك و مهر و ساير تمهيدات خروجي.

پيگيري امور ارجاعي از سوي حوزه استاندار و يا معاونين و مديران كل در خصوص رديابي نامه ها و اعلام نتايج به مقامات مذكور.

ارائه پيشنهادات اصلاحي به مقامات مافوق در جهت رفع تنگناها و مشكلات موجود و بهينه نمودن گردش امور و افزايش رضايت شغلي كاركنان و تامين رضايت مراجعين و ارباب رجوع.

انجام امور مربوط به ارسال و تحويل نامه هاي محرمانه.


مطالب ویژه




آخرین اخبار دفاتر استانداری

آخرین اخبار بخشداری ها